Sunday 9 February 2014

PANAS: Ibubapa asyik tonton maharaja lawak mega 2013, tidak sedar anak gadisnya berasmara

Ketika kumpulan Sepahtu muncul dengan persembahan cemerlang malam tadi dan dinobatkan sebagai juara Maharaja Lawak Mega 2013 (MLM 2013) berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam yang
dihadiri lebih 5,310 penonton terdapat sepasang suami isteri yang begitu sedih dengan kemenangan tersebut walaupaun kumpulan Sepahtu memberikan penghargaan kepada semua peminatnya. 
Gambar sekadar hiasan.

Bayangkan, hati ibubapa manakah yang tidak luluh dan berkecai bagai botol kaca yang jatuh pecah berderai di atas lantai apabila mengetahui anak gadis kesayangan mereka, Najwa (bukan nama sebenar) sempat melampiaskan nafsu serakah yang membuak-buak bersama pasangannya Badrul (bukan nama sebenar) ketika mana ibu dan bapanya sedang asyik ketawa terbahak-bahak menonton maharaja lawak mega 2013.
Suriyani (bukan nama sebenar) dan suaminya Shazmin Falaq (bukan nama sebenar) merasakan seperti ada "kehilangan" ketika menonton maharaja lawak mega 2013. Kata Suriyani dengan nada yang kecewa dan sedih "masa kami awai-awai tengok maharaja lawak mega 2013 tu, kami berlima... saya, suami saya, najwa, badrul, dan adik najwa" ketika giliran Nabil membuat persembahan, barulah saya sedar yang najwa dah hilang..... ada hikmahnya Nabil xberjaya buat makcik ketawa.....kalau tidak, tak tahulah brapa jam mereka dalam tuuu.. (sambil menunjukkan tandas rumah nya)" .. walaubagaimanapun, suami suriyani tidak mahu memberikan sebarang ulasan dan komen hanya mampu menggelengkan kepalanya......

Suriyani walaubagaimanapun sempat merakam aksi najwa dan badrul dimana posisi najwa dibawah dan badrul diatas. Walaupun retak hatinya, suriyani berharap agar video mereka (anaknya) tidak disebarkan secara berleluasa. Anda sebagai ibubapa ataupun bakal ibubapa yang bijak dan berdisiplin perlulah mengawasi gerak geri anak anda... Semak telefon bimbit anak anda.... Kenali rakan-rakan anak anda, bimbing dan berikan mereka ilmu agama agar bermanfaat di dunia dan akhirat. Usah biarkan mereka terabai tanpa sebarang kasih sayang mahupun perhatian. Dimanakah anak-anak anda berada sekarang? 


Walaubagaimanapun, Suriyani mengucapkan tahniah kepada kumpulan Sepahtu kerana muncul sebagai juara dan telah berjaya mencuit hati mereka..


“Katakanlah: “Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri,  janganlah kamu  berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”        (QS. 39:53)

(CERITA INI ADALAH NUKILAN SEMATA-MATA, TIDAK ADA KENA MENGENA ANTARA HIDUP DAN MATI)


3 comments:

Designed By Seo Blogger Templates